Dostęp do Internetu w Polsce

Rozwój sektora informatycznego w Polsce z każdym rokiem wzrasta to dobre zjawisko, ponieważ powiększa nam się automatycznie grupa potencjalnych klientów, których możemy pozyskać. Więcej osób z dostępem do Internetu to większe szanse na sprzedaż towarów lub usług. Również wzrasta rynek reklamy, ponieważ coraz częściej to w Internecie  bardziej opłaca się promować. Zwiększa się również zapotrzebowanie na wszelkich specjalistów związanych z informatyką, telekomunikacją czy też marketingiem internetowym.

Komputer w gospodarstwie domowym

Wyszczególnienie20092010201120122013
W % ogółu gospodarstw danej grupy
Ogółem66,169,071,373,474,7
Typ gospodarstw danej grupy
Gospodarstwa z dziećmi86,690,893,694,695,2
Gospodarstwa bez dzieci55,758,260,462,864,4
Miejsce zamieszkania
Duże miasta71,572,975,179,279,1
Mniejsze miasta66,370,371,771,473,3
Obszary wiejskie60,263,767,169,471,7
Stopień urbanizacji
Niski60,665,467,368,871,1
Średni66,467,972,173,074,4
Wysoki71,072,674,877,578,3
Regiony
Polska wschodnia64,464,568,069,671,8
Polska centralna67,269,871,375,076,2
Polska zachodnia65,271,174,072,974,0

Komputer gdzie liczba procentowa jest największa to: rodziny z dziećmi, duże miasta, gdzie jest duży poziom urbanizacji. Patrząc na region to w Polsce centralnej  jest najwięcej komputerów na mieszkańca.Analizując sytuację na rynku w okresie od roku 2009 do roku 2013 widzimy z każdej z tych wymienionych w tabeli grupy wzrost komputerów. Ogólnie w badanym okresie liczba wzrosła od 61,1% do 74,7%. Jak te procenty przekładają się na liczbę osób? Otóż liczba osób mających komputer to 19,6 miliona użytkowników, z których regularnie z komputera korzysta 18.6 miliona Polaków.

Gospodarstwa domowe posiadające dostęp do internetu

Wyszczególnienie20092010201120122013
W % ogółu gospodarstw
Ogółem58,6%63,4%66,6%70,5%71,9%

Cele korzystania z Internetu

Cele korzystania z Internetu20092010201120122013
W % osób korzystających z Internetu
Korzystanie z poczty elektronicznej80,981,381,482,081,9
Wyszukiwanie informacji i towarach i usługach51,666,771,876,372,4
Czytanie,pobieranie czasopism on-line32,329,629,047,747,7
Szukanie informacji dt. zdrowia40,243,137,848,342,3
Słuchanie radia i oglądanie telewizji online33,937,537,746,444,5
Korzystanie z usług bankowych38,243,044,351,350,9
Telefonowanie przez Internet, wideokonferencje35,834,134,638,738,3
Korzystanie z serwisów poświęconych turystyce25,829,631,119,918,9
Pobieranie programów komputerowych29,028,125,826,523,1
Szukanie pracy, wysyłanie ofert16,317,718,522,017,9
Sprzedawanie towarów np. na aukcjach10,313,412,315,312,0

Liczba osób zarówno posiadających komputer jak i dostęp do internetu notuje wzrosty. To dobra wiadomość, ponieważ im większy rynek tym mamy większe szanse na większą liczbę klientów. Rozwój internetu sprawia, że świadomość użytkowników wzrasta, dlatego też potrzeba również większej ilości specjalistów. Oznaczać to może większe rynki dla domen internetowych, zapotrzebowanie na specjalistów pozycjonowania stron, serwisantów komputerowych…Zatrudnienie w tym sektorze z roku na rok wzrasta, patrząc tylko na okres 2009 do 2012 wzrost ten wyniósł 11,6%

Sprzedaż w sektorze ICT

ICT- odczytamy jako technologie informacyjną i komunikacyjną (skrót z języka angielskiego ICT ang. Information and technologies) Sprzedaż w sektorze ICT w 2012 roku wzrosła o 30,8% w porównaniu z rokiem 2009. Dane  te to kolejny dowód jak duże pieniądze są w tym sektorze do zgarnięcia, tym bardziej, że ciągle ten sektor będzie się rozwijał.  Wzrost 30% w latach 2009-2012 pokazuje jak ogromny jest potencjał na tym rynku.

źródło:

Dane udostępnione przez GUS w publikacji „Społeczeństwo informacyjne w Polsce Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013″ Główny Urząd Statystyczny.

Dodaj komentarz