O popularności nowych domen w poszczególnych krajach, pisałem półtora roku temu. Jak na rynek domenowy jest to długi okres. Dane, które można zobaczyć we wspomnianym wpisie http://cepiel.pl/nowe-domeny/kraje-gdzie-nowe-domeny-sa-popularne/ są bardzo, a to bardzo nieaktualne. Zmieniło się bowiem niemal wszystko, od liczby domen, po kraje gdzie nTLDs są najbardziej popularne. Jest jeden i to zdecydowany lider wśród rejestracji nowych domen, są to Chiny.
Chiny pokochały nowe domeny
Flaga Chin
Jest to „duża miłość”, porównywalna do tej jaką ostatnio przedstawił minister Morawiecki w stosunku do budżetu ? Dobrze, ale już bez żartów z ministra i zarazem wicepremiera Morawieckiego. Przejdźmy do Chin i ich chińskiego rynku domen.
Jest takie zestawienie, w którym widzimy, ile w danym kraju jest rejestracji nowych domen. Chiny w tym rankingu prowadzą i to dość wyraźnie. Rynek nowych domen, należy do nich w ponad 44%,. Zatem niemal co druga domena rejestrowana jest w Chinach. Państwo azjatyckie jest na pierwszym miejscu, a jak wygląda dalej ranking?
Popularność nowych domen w poszczególnych krajach
1.Chiny 11,1 miliona domen
2.Whois Proxy (Nieznany Rejestrator) 6,5 miliona
3. Stany Zjednoczone 2,6 miliona domen
4. Niemcy 596 tysięcy domen
5.Wielka Brytania 401 tysięcy domen
6. Rosja 383 tysiące domen
7. Japonia 369 tysięcy domen
8. Francja 237 tysięcy domen
9. Kajmany 233 tysiące domen
10. Indonezja 203 tysiące domen
………………………………..
25.Polska 44 tysiące domen
Tak jak wcześniej pisałem, pierwsze miejsce Chiny, drugie z danych whois nie znane, trzecie miejsce Stany Zjednoczone, czwarte miejsce Niemcy. Jest tutaj pewna zależność w rankingu, bowiem w krajach, gdzie gospodarki są rozwinięte tam nowe domeny są popularne. Tylko to, ma przełożenie nie tylko na nowe domeny, ale również na inne domeny globalne.
Polska bardzo słabo wypada wśród rejestracji nowych domen. Dopiero 25 miejsce jest wynikiem, poniżej naszych możliwości. Oczywiście mamy dużo rejestracji wśród rejestracji domeny krajowej .pl i to jest dobra prognoza, ale warto też wyjść poza nasz rynek i szukać również nazw wśród nTLDs