Strony internetowe w polskich firmach

Strona internetowa, jest narzędziem marketingu, który pozwala przedsiębiorcy docierać do swoich klientów. Niestety, pisałem to wielokrotnie, Polskie firmy, nie do końca jeszcze doceniły tej formy prezentacji swojego przedsiębiorstwa. Im mniejsza firma, tym gorzej z posiadaniem własnej strony internetowej.

Duże przedsiębiorstwa większości posiadają już własną witrynę www. Wśród dużych firm swoją stronę www, miało 9 na 10 przedsiębiorstw, a procentowo, jest to 92,5%.

Jeśli chodzi o średnie firmy to, swoją stronę posiadało 88,6%.

Natomiast małe firmy, jeszcze nie do końca doceniają bycia w Internecie, pod szyldem własnej strony internetowej. Tylko 67,3% ma witrynę internetową.

Firmy posiadającą swoją stronę internetową w Europie

 

Średnia europejska posiadania swojej strony internetowej wśród przedsiębiorstw jest o 7 % lepsza od Polski. Niestety patrząc na ten wskaźnik to jesteśmy daleko w czołówce. Gdy nasza średnia posiadania strony www wynosi 71,3% to np. w Dani jest 94%, w Holandii 92%, Szwecja 90%, Austria 89%, Niemcy 88%. Są kraje, które wypadają gorzej od nas, m.in jest to Rumunia 47%, Bułgaria 51%, Grecja i Portugalia po 59%.

Jest zatem, wiele do zrobienia. Potrzebna jest edukacja dla naszych firm, szczególnie małych, aby przekonać ich do zalet posiadania stron www. Zachęcenie choćby małej części firm, do strony www, na pewno wzmogłoby zainteresowanie domenami.