Top 15 nowych domen TLDs

Najbliższe miesiące przyniosę dużą zmiany na rynku domen internetowych. Zmiana jaka Nas czeka, to nowe rozszerzenia domen, których liczba może przekroczyć nawet tysiąc. Jakie jest to ogromne przedsięwzięcie i jaka jest to duża liczba nowych końcówek, podam, że obecnie na rynku domen mamy nieco ponad 20 domen gTLD. O nowych domenach pisałem w tym wpisie

Nowe domeny czyli rewolucja w domenach?

W tym wpisie temat również związany z nowymi domenami, a dokładnie, które domeny mają szanse na największy sukces. Poniżej przedstawię listę 15 najpopularniejszych nowych domen gTLD, które zostały wstępnie dodane do fazy „pre-registration”

TOP 15 nowych domen gTLD

1 .web 146 862

2. .shop 91 001

3 .site 70 899

4 .hotel 36 864

5 .nyc 36 090

6 .music 29 013

7 .film 22 060

8 .eco 20 362

9 .sport 20 312

10 .beriln 18 861

11 .free 17 104

12 .blog 16 818

13 .love 15 786

14 .london 15 168

15 .online 14 810

Aktualna lista jest dostępna tutaj

Jak widzimy listę najpopularniejszych nowych domen otwiera rozszerzenie .web. Dobre wyniki „notują też końcówki .shop, .site.  Oczywiście należy zaznaczyć, że od fazy „pre-registratrion” to samej rejestracji jest długa droga. W końcu nie wiemy, kiedy nowe domeny wejdą, ile będzie kosztować rejestracja nowych rozszerzeń, a ile jej odnowień. Na, odpowiedź, które domeny z nowych TLD staną się „hitami” na rynku domen, musimy poczekać.

Nowe domeny najwcześniej pojawią się na najwcześniej w 2014 roku. Na chwilę obecną w „pre-registration program” liczba domen osiągnęła 1 375 245.

Co oznaczają dane rozszerzenia wymienione wyżej, w jakiej branży, tematyce mogą znaleźć zastosowanie?

1. web- końcówka ogólnego przeznaczenia w Internecie

2. .shop- pod sklepy internetowe

3.  .site- podobne zastosowanie jak .web

4. .hotel- branża hotelarska

5 .nyc- domena geograficzna Nowego Jorku

6 .music- powiązane z muzyką

7 .film- tematyka filmowa

8 .eco- związane z ekologią, środowiskiem

9 .sport- tematyka sportowa

10.berlin-domena geograficzna Berlina

%d bloggers like this: